Eman Ismail on Eman Copy Co: n konversiostrategi ja copywriter. Hän työskentelee ympäri maailmaa tulevien yritysten kanssa ja auttaa heitä tekemään voittoa sähköpostien sekä uutiskirjeiden avulla, jotka saavat seuraajat innostumaan uusien sähköpostien avaamisesta. Emanilla on myös podcast ”Mistakes That Made Me”, jossa hän haastattelee yrittäjiä heidän uransa suurimmista virheistä ja mitä ne ovat opettaneet heille.
Eman on kasvattanut omaa sähköpostilistaansa jo lähes neljä vuotta ja onnistunut keräämään n. 1900 seuraajaa. Hän haluaa rikkoa myytin, jonka mukaan voittoa voi tehdä vain suurella sähköpostilistalla. Suuri lista ei aina tarkoita suurta liikevoittoa, eikä pieni lista ole yhtä kuin pieni liikevaihto. Hän jakoi kanssamme viisi strategiaa, joilla teet suppeasta sähköpostilistasta tehokkaan.
1 Yhteys ensin -lähestymistapa
Kun on kyse sähköpostilistan rakentamisesta, Emanin kultainen sääntö on kohdella seuraajiaan oikeina ihmisinä, ei vain kasvottomina tilaajina. Ihmiset kaipaavat yhteyttä, ja juuri sitä hän tarjoaa. Hän muotoilee sähköpostinsa ikään kuin kirjoittaisi läheiselle ystävälle eikä nimettömälle joukolle. Geneeriset sähköpostit voivat rikkoa seuraajaan luodun yhteyden. Hän haluaa yrittäjien ajattelevan sähköpostia mahdollisuutena luoda yhteyksiä, eikä vain markkinointivälineenä. Sähköposti on kaikista voimakkain työkalu, kun käytät sitä yksilölliseen viestintään sinun ja seuraajasi välillä.
2 Rakenna yhteyksiä
Kutsu ihmisiä vastaamaan ja antamaan palautetta. Eman käytti Wonderlandia esimerkkinä siitä, miten voit onnistuneesti rakentaa uusia yhteyksiä. Esimerkiksi Wonderland voisi lähettää sähköpostin tilaajille, joka kehottaa: ”Jos olet kiinnostunut jäsenyydestämme, klikkaa tätä linkkiä.” Sen jälkeen olisi mahdollista luoda uusi segmentti sen perusteella, ketkä klikkasivat linkkiä, ja lähettää heille suunnattu viesti. Näin saat sähköpostin avaavat ihmiset tuntemaan itsensä nähdyiksi ja kuulluiksi.
3 Tunne kohdeyleisösi
Tutustu tilaajiisi hyvin, sillä tutustumisen avulla voit luoda täydelliset tarjoukset juuri heille. Eman käytti kohdeyleisötutkimusta luodakseen tarjouksen, joka myytiin täysin hyödyntämällä tilaajiensa apua. Sähköpostimarkkinoinnissa haluat varmistaa, että lähettämäsi sähköpostit ovat relevantteja niille, jotka ne vastaanottavat. On tärkeää tutustua listallasi oleviin ihmisiin ja varmistaa ettei sähköpostit ole väärin kohdennettuja.
4 Ajattele boxin ulkopuolelta
Eman kannattaa luovuutta ja perinteisten rajojen rikkomista. Kerran hän loi uuden segmentin tilaajistaan, jotka lähes ostivat tuotteen mutta hylkäsivät ostoskärrynsä. Hän lähetti sähköpostin, jossa pyysi heitä laittamaan tilausvaiheessa mieleen tulleet kysymykset ja linkin, josta varata puhelun hänen kanssaan. Tämä kokeilu johti 50 % ostoskärryn hylänneistä ostamaan tuotteen. Luovuus ja henkilökohtainen vuorovaikutus voivat tehdä ihmeitä.
5 Määrittele arvo uudelleen
On hyvä muistaa, että arvoa voi luoda monin eri tavoin. Eman korostaa, että arvon tuottamisen ei tarvitse aina olla opetussisältöä tai vinkkejä. Arvo voi tulla myös esimerkiksi hauskuuden tai innostuksen muodossa, mitä ikinä tilaajasi pitävät arvokkaana.
”Et tarvitse valtavaa sähköpostilistaa, tarvitset vain hyvän sähköpostistrategian.” – Eman Ismail.
Kun omaksut ”Yhteys ensin” -lähestymistavan sähköpostimarkkinoinnissa, luot uskollisen, kannattavan ja sitoutuneen sähköpostiyhteisön. Listasi koko muuttuu vähemmän merkittäväksi ja sinulla on sähköpostiyhteisö, joka todella haluaa kuulla sinusta, tukea sinua ja olla suurimpia tukijoitasi. Älä unohda lisätä persoonallisuutta sähköposteihisi, erityisesti jos olet pieni yritys. Tilaajasi haluavat oppia tuntemaan sinut.
Katso koko puhe täällä.
Instagram: @emancopyco
Podcast: Mistakes That Made Me
Website: Eman Copy Co.
Oletko kiinnostunut tulemaan Waffle Wednesday puhujaksi?
Ota yhteyttä meihin hello@wonderlandwork.fi